Sport

2010.11.04. 04:56

Íz nélküli leves - Hét futam után befejeződött az országos bajnokság

Megyei körkép - A 2010-es magyar ralibajnokság győztese az Aschenbrenner György-Pikó Zsuzsanna zirci kettős. Ez tény, azonban az is, hogy a sportágnak megújulásra van szüksége ahhoz, hogy régi népszerűségét visszanyerje.

Novothny Ottó

Az idei bajnokság az egri futammal kezdődött, és miközben volt veszprémi verseny is, a közelmúltban a Mecsek-rali eseményeivel végződött. Az abszolút bajnok zirci páros mögött az ifj. Tóth János-Tagai Róbert, Turi Tamás-Percze Nándor kettősök zártak a második, illetve harmadik helyen. Érdekesség egyébként, hogy utóbbi korábban Asi navigátora is volt. A tavalyi bajnok Herczig Norbert ezúttal a negyedik helyre ért be.

Ami a záróversenyt illeti, a Mecsek-ralin szép időben a már bajnok Asi A-s autóval végzett a kilencedik helyen. A füredi Osváth Péter-Farnadi Ágnes duó a tizedik, a veszprémi Varga Attila-Savanyu Roland autó a tizenötödik helyen ért célba.

Az összesített listán Osváth a 15., a Krózser Menyhért-Fodor Géza csapat a 19. helyet szerezte meg, míg az N csoportban Osváthék a 17. helyet csípték el. A Puskádi János-Csányi Botond kettős pedig az A kategória 16. helyén végzett.

- Megoszlanak a vélemények az első WRC nélküli bajnokságról - kezdte az értékelést Lakatos Róbert, a ralisport meghatározó alakja. - Az tény, hogy a veszprémi futamig izgalmas volt a vetélkedés, noha kétségtelenül Asiék ekkor is előnyben voltak már. Nem csökkentve sikerüket, de kétségtelen: az is hozzájárult a feszültséghez, hogy a többiek többször is botlottak. Mindent egybevetve azt gondolom, bizonyos megújulásra van szüksége a ralinak, mert az olyan autók hiánya érezhető, melyeket az átlagnézők nem tudnak megvásárolni.

- Úgy tűnik, a nemzetközi szövetség is hasonlóan gondolkodik.

- Valóban, hiszen miközben a FIA kitiltotta a 2000-es turbókat, az 1600 WRC-k megérkeznek, ami azt jelenti, hogy új istállók és gyártók csatlakoznak a mezőnyhöz. Ezek a gépek két év múlva már megjelenhetnek privát csapatoknál, ami azt jelenti, hogy nálunk is. A közönség pedig elsősorban ezekre kíváncsi és nem a Mitsubishi kilencesekre. Úgy fogalmazhatnék, hogy volt leves, de abból hiányzott az igazi ízesítés. Arról nem beszélve, hogy az idei győzteseket nem a legnagyobb bajnokok között tartják számon, ez is tény.

- A ralisok mindig azt mondták, hogy az élő nézőszámuk egyedülálló.

- Ez most is igaz, noha vitathatatlan, hogy csökkent a nézettség. A gazdasági válság mellett (ma már nem olyan egyszerű négytagú családdal mondjuk Miskolcra elutazni és eltölteni néhány napot) az is az ok, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) siralmas állapotban van. A szervezet semmit nem képes hozzátenni a sportághoz, miközben olyanra lenne szükség, amely érdemben újjáépíti az egészet.

- A Mikulás-bulirali után elkezdődik a felkészülés a 2011-es eseményekre.

- Miközben a jövőről még nem tudunk szinte semmit. A bajnoki sorozatban nehéz elképzelni változásokat, ám az MNASZ régi vagy új vezetésének azon kell majd dolgoznia, hogy a magyar bajnokság a résztvevők számára vonzó legyen, mert csak így jelenik meg a média és a piac is. Egyébként a Mikulás-ralit december 5-én rendezzük meg.

 

A hazai pilóták közül egyre többen vesznek részt külföldi versenyeken. Alapvetően nem lenne ez probléma, ha a kíváncsiság hajtaná a sportembereket, ám ők inkább az itthoni viszonyok elől menekülnek. Legutóbb a Turán Frigyes-Zsíros Gábor duó állt rajthoz a katalán ralin és az előkelő hetedik helyen repesztettek a világbajnoki futamon, amikor az utolsó napi első gyorsasági szakaszon leestek az útról. A balesetben a navigátor meg is sérült, miközben mindkét versenyzőt az égő autóból kellett kimenteni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!