2015.12.02. 19:59
Varga Attila számára az élmény, a jókedvű autózás jelenti a célt
Veszprém - A veszprémi Varga Attila egy viszontagságos szezon után alig várja a Mikulás-rali vasárnapi rajtját, mely nemcsak a futam, hanem az ő számára is a tizenkilencedik lesz.
Hétvégén tizenkilencedik alkalommal rendezik meg a Mikulás-ralit, a december 6-ai rajtig pedig lapunk több pilótát is bemutat önöknek. Ezúttal ismét egy helyi versenyzővel, Varga Attilával beszélgettünk, aki eddig az összes futamon ott volt.
- Hogyan készült fel a futamra?
- Őszintén szólva a felkészülés sikerülhetett volna jobban is. A közelmúltban kevesebb idő jutott a ralira, mint szerettem volna. Talán amióta versenyzek, ilyen keveset nem ültem az autóban, mint idén. Azonban ennek is megvan a jó oldala, mivel az átlagosnál éhesebb vagyok a versenyzésre! A csapat összetételét tekintve el kell hogy mondjam, eddig mindig Noémi leányommal indultam, most viszont megosztjuk az erőket, ő csapatfőnökként fog segíteni, az itinert pedig Savanyu Roland diktálja majd ezúttal.
- Miért különleges önnek ez a futam?
- Nagyon szeretem a murvás versenyeket, és a Mikulás-ralik sajátja, hogy mindenféle állagú, típusú murván száguldozhat az ember. Ez jó ritmus- és taktikai érzéket kíván, illetve egy kis szerencsét is, hogy végig bírja az autó. Lehet ezt nem szeretni?
- Tizennyolc Mikulás-ralit tudhat maga mögött. Van, amelyik különösen kedves a számára?
- Nem lehet egyet kiragadni, mindegyiknek megvolt a maga varázsa, mert akadt, hogy nagy hóban, jégen, akár tíz fokban és porban vagy sárban dagonyázva mentünk. A Mikulás-rali egyik szép sajátossága, hogy a pályabejáráson tapasztalt viszonyok meglehet, köszönőviszonyban sem lesznek a versenykörülményekkel.
Varga Attilának és társának, a Suzuki Swift S1600-asnak is nagy kedvence a murvás talaj (Fotó: Lakatos Róbert)
- Milyen eredményben bízik?
- Csakis az élmény, illetve a felszabadult, jókedvű autózás a lényeg!
- Mik a tervek a következő évre?
- Jelenleg is azon dolgozunk, hogy megfelelő hátteret teremtsünk 2016-ra. Szeretnénk, hogy a következő idényben legalább egy bajnokság futamain végig részt vehessünk. Meghívásunk, hogy végigmenjünk a horvát, illetve az osztrák bajnokságon, már most is van, de valószínűleg egy vegyes megoldás lesz a nyerő, vagyis mindegyikből kiválasztjuk a kedvenc futamainkat. Reményeim szerint hat-nyolc futamon rajthoz tudunk majd állni.
Bemutatkozik a Suzuki Swift S1600
- Egy kifejezetten ralivébére épített versenyautó, amin minden a jól szerelhetőséget, a nagy teljesítményt, az extrém körülmények közötti autózást hivatott szolgálni - mondta Varga Attila a kettőszáznegyvenöt lóerős, elsőkerék-meghajtású Suzuki Swift S1600-asról, melynek kemény futóműve a legjobbakkal is felveszi a versenyt.