Brutális sorok a munkaügyön - Rengeteg a panaszos

<b>Megyei körkép</b> - Az év első napjaiban Integrált Informatikai Rendszert (IIR) vezettek be a munkaügyi központokban, a számítástechnikai átállás az alkalmi munkavállalói kiskönyv leadásával együtt jelentősen megnövelte a sorbaállást.

Tremmer Tamás

Akinek az év első napjaiban a kirendeltségre vezet az útja, már ettől kellemetlenül érezheti magát, hátha még órákat kell várakoznia! Márpedig a napokban ez történik. 

A kirendeltséget egyszerre rohanták meg a regisztrált munkanélküliek, azok, aki most kívántak bejelentkezni álláskeresőnek, illetve az alkalmi munkavállalói kiskönyvüket leadók. Ráadásul az év első napjaiban számítógépes átállás is volt a kirendeltségeken, ami miatt időlegesen kézi adatfeldolgozásra kellett térni. Mindez együttesen többórás várakozásokat idézett elő.

- Miért volt szükség az átállásra? - kérdeztük a Közép-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ szakmai főigazgató-helyettesét.

Soós Ferenc elmondta, a bevezetett Integrált Informatikai Rendszernek számtalan előnye van. Az IIR a munkaügyi központokban eddig használt - az adminisztrációs munkát megkönnyítő - több informatikai rendszer egy platformba történő integrálásával jött létre. 

Az új rendszer a mai kor követelményeinek megfelelő, internet alapú informatikai rendszer, amely az ügyfelek nyilvántartásán túl, a folyósított támogatások, nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos valamennyi funkciót - hatósági és pénzügyi - magában foglalja. 

Ezáltal az ügyintézői munka szakmai, pénzügyi megalapozottsága jobb lesz, az integrált rendszerből minden információ azonnal kinyerhető, gyorsabb és pontosabb adatszolgáltatást tesz lehetővé. 

Az eddigi döntően megyei hozzáféréssel szemben a munkaerőigények, munkaközvetítés, állásajánlatok, képzési lehetőségek, munkaadói adattárak tekintetében országos információkhoz való hozzájutást biztosítja. 

Az eddiginél hatékonyabban segíti a vezetői ellenőrzést, és a statisztikai, elemzési tevékenységet. A rendszert a HEFOP program keretében fejlesztették ki. 

Tesztelése, kipróbálása az elmúlt év utolsó felében volt, bizonyos elemi - az ügyfélnyilvántartó, -kezelő rész - már tavaly is működtek. Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósított projekt négyéves időszakot felölelő munka volt, amit most fejeztek be.

Érthetetlen, hogy az átállást miért nem nyáron kívánták megoldani, amikor a legkevesebb a munkanélküli, s az AM kiskönyv leadása sem növeli az ügyfélforgalmat. 

Az év eleji bevezetése számos praktikus szempontból történt, nyilatkozta Soós Ferenc, túl azon, hogy a készültségi foka a korábbi bevezetést nem is tett volna lehetővé. A rendszer adatokkal való feltöltése, az új év indítása, az előző év lezárása szempontjából ez az időpont volt a legszerencsésebb.

Az év végén - év elején mindenkor megszokott állapot az ügyfélforgalom növekedése. A főigazgató állítása szerint a kirendeltségek létszámát megerősítették idén, hogy jelentősebb fennakadás nélkül képesek legyenek kiszolgálni az ügyfeleket. Sajnos ez nem volt észrevehető...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!