Mi lesz veled 8-as út?

<b>Napló</b> - Soha nem látott összefogás bontakozott ki a térségben a 8-as főútvonal fejlesztésével kapcsolatban. A tavalyi két konferenciát követően tegnap újabb egyeztetést tartottak - nagy egyetértésben.Az egyeztetések egy szakasza lezárult, ma a közös álláspont kialakítása van soron, ami fontos rögzíteni.

Tremmer Tamás

Érdekeltek vagyunk a 8-as főútvonal kétszer kétsávossá történő fejlesztésében, a veszélyes csomópontok többszintűvé történő átépítésében, a lakott területeket elkerülő útszakaszok nyomvonalának kijelölésében, megépítésében. 

Mindezt dr. Markovszky György jelentette ki, amikor megnyitotta a 8-as főút fejlesztésében érdekeltek egyeztető fórumát a megyeháza Egry termében. A téma aktualitását jelzi, hogy pótszékezni kellett a termet, annyi szervezet, önkormányzat és politikus képviseltette magát a rendezvényen.

A Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (VKIK), a Veszprém Megyei Önkormányzat (VMÖ) és a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács (KDRFT) az elmúlt évben több szakmai fórumot szervezett a 8. számú főút burkolatmegerősítési, valamint a gyorsforgalmi nyomvonal kijelölési munkálatainak felgyorsítása érdekében. 

A kamarai elnök hozzátette, belátják, a 8-as út fejlesztése és az M8-as beruházás egyidőben nem valósulhat meg, ezért a jelenlévők abban értenek egyet, hogy a jelenlegi nyomvonalon gyorsuljon fel a 8-as főút kétszer kétsávosítása  mert időben ez a hamarabb megvalósítható.

Galuska János, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási igazgatója üdvözölte az álláspontot. Tájékoztatása szerint a 8-as főúton a 2013-ig az alábbi fejlesztések valósulhatnak meg: Székesfehérvár elkerülő harmadik szakasz, így a főút már itt sem érintene lakott települést. 

A várpalotai elkerülő úttal kapcsolatban környezetvédelmi egyeztetésekre van szükség, hogy tovább ne csússzanak ki az időből. Új csomópont épülne Hajmáskérnél, Litérnél, Veszprémben három helyen is, Bándnál, Herendnél (a szentgáli elágazóban), valamint a 8-as, 83-as csatlakozásánál. Ez azt jelenti, hogy Székesfehérvártól Városlődig kétszer két  sáv  lenne a főút, az azt követő szakaszon csak 11,5 tonnás burkolat megerősítés történne ebben az uniós költségvetési ciklusban.

A települések sürgették a munka elkezdését. Véleményük szerint a fejlesztések nem állhatnak meg Városlődnél, sőt a megyehatáron sem. Az ország, a régió érdeke, hogy mielőbb elérjenek a határig a négy sávval. 

A Veszprém Megyei Önkormányzat alelnöke, Talabér Márta örömét fejezte ki amiatt, hogy valami elkezdődött, de szomorú is volt amiatt, hogy egyes ígéretek csak késve valósulhatnak meg. Pál Béla KDRFT elnök az összefogás fontosságát hangoztatta. Szerinte csak úgy lehet eredményt elérni, ha politikai hovatartozást félretéve egységesen tudnak fellépni, akárcsak most a 8-as főút esetében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!