Plasztikázott Punto - Sok pénzbe kerül az autó átalakítása

Pápa - A tuningolás nem olcsó műfaj. Tudja ezt már Egerszegi Zoltán is, aki az átalakításoknál a lassú víz, partot mos elvet követi.

Sikos Gábor

A pápai fiatalembernek nagyon sok ötlete van, hogyan pofozza patentosra autóját, de mivel ez nem éppen olcsó mulatság, szépen sorjában valósítja meg álmait.


Zoltán az autó külsejét a saját ízlésére szabta már


- Újonnan vettem az autómat, akkor még nem volt átalakítva rajta semmi sem. Sokat mentem vele a városban, és irigykedve láttam a különböző tuningolt verdákat, nagyon megtetszettek, így én is belefogtam - meséli Egerszegi Zoltán a kezdeteket. 

Fiat Puntóját 2003-ban vásárolta, de az első plasztika csak két évre rá következett. Ez nagyban köszönhető volt annak is, hogy munkahelyet váltott, ahol a fizetésből már futotta újdonsült hobbijára is, és a nyolcszelepes, 1.2-es motorral megáldott gyári verda lassan elkezdett általakulni 

- Először az alufelniket fújtam le fehérre, majd pedig ugyanilyen színnel a műszerfal elemeit, ami nagyot dobott rajta belülről - sorolja a legelső, még kisebb költséggel járó fazonírozásokat, de elmondja, hogy az ajtók kárpitelemeinek cseréje még hátra van. 

Zoltán ezt is szeretné minél kevesebből kihozni, ezért lehet, hogy egy autóbontóból vásárol majd alkatrészt hozzá. 

Az első komolyabb beruházás a kocsi zenei képességeit futtatta csúcsra: belekerült egy 1200 Wattos mélynyomó 250 Wattos csipogókkal és hangváltókkal együtt. Egyelőre még csak egy alapvezérlő van benne, de hamarosan már egy monitoros fej feszít majd a műszerfalon.

- Még nincs igazán finomra hangolva, de ezt is hamarosan megoldom, hiszen szeretnék a jövőben egy-két versenyen is elindulni vele - teszi hozzá Zoltán, aki az autó külsejét is a saját ízlésére szabta már.  


A pápai fiatalembernek még nagyon sok terve van szeretett autójával
(Fotó: Sikos Gábor)


- Elöl és hátul letisztítottam, leszedtem a márkajelzéseket, a motorháztető pedig egy enyhe ívet kapott, és a világítás is változott. Az első lámpa Angel Eye-os xenon szettet kapott, a hátsó burát pedig ledekből álló lámpára cseréltem. 

Új 16 colos alufelni került rá, és egy ültetős rugós szett, amivel az eleje öt centiméterrel, a hátulja négy centivel van közelebb a földhöz - sorolja a változásokat Zoltán, aki eredetileg munkába járásra tartotta fenn a járgányt, de az "ültetés" miatt már nem lehetséges, hogy hátul is utazzanak vele.

A pápai fiatalembernek még nagyon sok terve van szeretett autójával, de mindig csak addig nyújtózik, ameddig a takarója ér. Éppen ezért az első és a hátsó lökhárítók átalakítása még a jövő zenéje, de Zoltánt ismerve biztosan arra is sort kerít hamarosan.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!