Két fekete cukisággombolyag

2024.03.04. 16:00

Polányi pulipár: Üzent mancsos társainak az újabb várnál őrt álló Pite és Vacak

A bándi várnál ismért őrködhetett Pite és Vacak, a polányi pulipár, csakúgy, mint a somlai és a Csobánc-hegyi romnál. A szentgáli tiszafás volt a másik szuper meglepetés, ahova a kedves ebeket a gazdijaik elvitték. A fekete cukisággombolyagok kalandjai folytatódnak.

Rimányi Zita

A bándi várnál ismért őrködhetett Pite és Vacak, a polányi pulipár, csakúgy, mint a somlai és a Csobánc-hegyi romnál Fotó: olvasó

,,Kedves Lépegetésrajongó Mancstársak! Tudjuk, ha a gazdik nem a szokásos reggeli gyorssal közlekednek a házon belül, akkor túrajárműves program következik. Felpattantunk, rohantunk ellenőrizni, valóban az a nadrág kúszott-e fel rájuk, amelynek a társaságát mi annyira kedveljük. Boldogságunknak hangot is adtam, míg barátom ilyenkor pattog, mint egy gumilabda, az általam adott ritmusra. Bándig vitt az utunk. A várnál ismért őrködhettünk, csakúgy, mint a somlai és a Csobánc-hegyi romoknál. Aztán a szentgáli tiszafás volt a szuper meglepetés.

A szentgáli tiszafás volt a másik szuper meglepetés, ahova a kedves ebeket a gazdijaik elvitték Fotó: olvasó

Megtudtuk, egy 1951 óta természetvédelmi oltalom alatt álló területen járunk. Ez a tiszafás hazánk egyetlen nagy kiterjedésű, őshonos tiszafása, sajnos azonban az egyedszám az elmúlt 50 évben jelentősen megfogyatkozott. Az 1970-es években még 120 ezer egyedet számoltak össze, 2002-re ez a szám 13 ezerre csökkent. Az egész területet körbe is kerítették, hogy a vadakat kint tartsák. Lépcső biztosan sok van itt. Amint beléptünk a bűvös kapun, gyönyörű, hóvirág szegélyezte lépcsősort pillantottunk meg. Modellt ültünk gazdiéknak egy fénykép erejéig.

Forrás: olvasó

Azután megindultunk fölfelé. Én csak siettem és siettem, aztán még mindig siettem, majd igyekeztem, igyekeztem, aztán már csak szaporáztam, majd lépkedtem, s végül gazdit magam elé engedve gyűrtem magam alá a lépcsőket, emelkedőket fáradhatatlanul. Egy elágazásnál gazdiék úgy döntöttek, nem megyünk fel a kilátóig, mert esteledett. Beletörődve baktattunk visszafelé. Rengeteg holtfát láttunk, ezek rovarok ezreinek adnak otthont. Elgondolkoztunk azon, milyen lassan is nőnek ezek a fák. Életfázisuk első 10 évében mindössze 2–5 centimétert növekednek. S a tiszafa életkora meghaladhatja az ezer esztendőt is. Hát, bizony hatalmas számok ezek. Míg mi kis gombolyagoknak tűnünk, de vidámak vagyunk, ha kirándulhatunk. Mindenkinek kívánunk ugyanilyen derűs, mosolygós napokat! Szeretettel: Pite, Vacak" – jegyezte le a nevükben gazdijuk, Dávid Barbara.