Keresik a megoldást a kertváros parkolási gondjaira

Egyéves előkészítő munkát, többszöri lakossági fórumot követően 2020. december 21-én megtörtént a kertvárosi utcák forgalmirend-módosítása, majd féléves „tesztüzemet” követően a nyár közepén egy újabb lakossági fórum keretében hallgatták meg a lakók véleményét, ugyanis korábban lakossági kezdeményezésre indult el a megoldáskeresés a kertváros, az Ady Endre utca és környéke közlekedési anomáliáinak megoldására.

Juhász-Léhi István

20201028 Veszprém Arany János utca. Parkoló autók illusztráció. Pesthy Márton fotó Veszprém Megyei Napló

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Kovács Zoltán, a Városüzemeltetési Iroda vezetője ennek kapcsán arról tájékoztatott, hogy a probléma nem egyedi és nem csak a szóban forgó területre jellemző. A motorizáció rohamos fejlődésével egyre több a gépjármű, gyakori családonként a két, három autó, melynek hatására a gépkocsik nagy része kiszorul a közterületekre, annak ellenére, hogy családi házas, kisvárosi környezetről van szó.

Szerinte nehezíti még a helyzetet a városközpont, a nagy forgalmat vonzó létesítmények, mint például a Balaton Plaza közelsége. A városba ingázók, a belvárosban dolgozók is előszeretettel hagyják járműveiket akár egész napra a környező utcákban, melyekben a várakozó járművek miatt időszakonként nehézkes a közlekedés, a kapcsolódó ingatlanra való bejutás, a parkolás szinte már lehetetlen.

A már-már tarthatatlan, égető probléma kezelésére több megoldási javaslat is szóba került. A fizető parolás kiterjesztését a korábbi fórumokon elhangzottak alapján azonnal elvetették, hiszen ez az eszköz a felmerült parkolási problémákra nem hoz megoldást. Az ismert hátrányok ellenére – mint például hogy a lakók egy része jóval hosszabb utak megtételére kényszerül, a környező utcákon a gépjárműforgalom megnő, továbbá várhatóan a gépjárművek haladási sebessége is nagyobb lesz – az ott megszólaló többség, valamint a szakemberek véleménye az egyirányúsítás mellett szólt.

Az irodavezető hangsúlyozta: a forgalmi rend módosítása óta nyolc hónap telt el, és sejthető volt, hogy a bevezetett intézkedések nem mindenki számára lesznek kedvezőek. Ezt a nyáron megtartott fórumon elhangzott vélemények is alátámasztották. Ezek legtöbbje az Ady Endre, a Tulipán és a Bartók Béla utca túl nagy forgalmáról, az ingatlanok ki- és behajtási problémáiról, a Mikszáth Kálmán utca, a Rózsa utca megközelítéséről, a Szilfa, Móra Ferenc és a Tulipán utca kétirányúsításáról, valamint a kerékpárosok előnybe hozásáról szólt.

Kiderült, hogy a beérkezett lakossági visszajelzéseket, a korábbi lakossági fórumokon elhangzottakat összesítették és kiértékelték. Az eltelt időben a kis utcákat folyamatosan monitorozták, különböző napszakokban figyelték a forgalom lefolyását.

A fentiek alapján a következő változtatási javaslatokat fogalmazták meg: a Levendula utca Ady Endre utca és a Mikszáth Kálmán utca közti szakasza ismét legyen kétirányú, a Balaton utca Bartók Béla utca és Ady Endre utca közti szakasza ismét legyen kétirányú, valamint a Rózsa utca az Ady Endre utca és a Radnóti Miklós tér között ellenkező irányba, azaz a Gyöngyvirág utca felé legyen egyirányú.

Kovács Zoltán hozzátette: a jövőben megvalósuló beruházásoknál, felújításoknál előtérbe kerül a forgalomlassító megoldások bevezetése, mint például speciális fekvőrendőrök kialakítása, továbbá az utak vonalvezetésének kisebb-nagyobb mértékű elhúzása, átalakítása.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában