November elsejével megkezdődött a krízisidőszak a hajléktalanellátásban

Szaller Péter, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat veszprémi szakmai koordinátora a Naplónak elmondta, hivatalosan náluk is november elsején indult a krízisidőszak, de ez nem jelenti azt, hogy ha az időjárás úgy alakul, akkor korábban ne igyekeztek volna olyan segítséget nyújtani, amire szüksége van a rászorultaknak.

Juhász-Léhi István

Ebben az időszakban többen veszik igénybe a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szolgáltatásait

Forrás: MMSz

- Több embert engedünk be, olyan helyeket nyitunk meg, ahol el tudunk látni mindenkit – magyarázta a szakember. – November 1-től nyitottak az úgynevezett alacsony küszöbű szolgáltatások. Ezeknek az elsődleges célja az, hogy az utcán élő emberek közül lehetőleg a legtöbbet el tudjunk látni intézményeinkben. Ilyenkor tapasztalható az is, hogy többen veszik igénybe az ottani szolgáltatásokat.

Az utcai szolgálatuk november 1-től heti háromszor működteti a teajáratot, a téli krízis időszakon kívül ez heti egy alkalom. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a van a városban 8-9 állomáshely, ahol az utcai szolgálat munkatársai meghatározott időpontban megállnak, meleg teát és szendvicset visznek a kint élőknek.

- Az utcai szolgálatnál ebben az időszakban változás az is, hogy jóval intenzívebben vannak kint, igyekeznek a frekventált helyeket felkeresni és a rászorulókat intézményi ellátásba juttatni – hangsúlyozta Szaller Péter.

Fontos, hogy az utcai szolgálatuk november 1-től 24 órás telefonügyeletet tart és ha súlyos szociális krízishelyzetről kapnak jelzést akkor azonnal kivonulnak és segítenek. Az intézmények szolgáltatásaira ezekben a hónapokban nagyobb az igény. Ugyanakkor jelentős átalakítások vannak a Jutasi úti épületben, ahol komoly beruházás keretében újul meg az Éjjeli Menedékhely-Átmeneti Szálló, ami nehezíti a mindennapi munkánkat.

Ebben az időszakban többen veszik igénybe a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szolgáltatásait
Fotó: MMSz

Szaller Péter természetesen a pandémiára is kitért, ami több, mint másfél esztendeje még hangsúlyosabban van jelen az életükben. Sok mindenre figyelniük kell, a mindennapjaikat jogszabályok, rendeletek irányítják. A Magyar Máltai Szeretetszolgálatnál a pandémia kezdeti hónapjaiban felállt egy vészhelyzetkezelési munkacsoport, akik segítik a munkát.

Megtudtuk: beszélgetésünk idején nem volt kötelező a szolgálatnál az oltakozás, ám mind a munkatársak, mind a lakók többsége felvette a vakcinát, sokan már a harmadikat is.

Jelenleg egyébként három telephelyük van, ahol félszáz munkavállalójuk dolgozik, míg rajtuk kívül vannak szerződött orvos kollégáik is.

És, ha már számok: 260-280 veszprémi hajléktalant említett Szaller Péter, akikkel rendszeres kapcsolatban vannak, bármilyen formában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában