516 hajó indult

2022.07.15. 17:30

Kékszalag Raiffeisen Nagydíj: a vitorlázás ünnepe

Nagyszerű a verseny és a hangulat, a győztes hatalmas teljesítményt nyújtott, mely a verseny új rekordja, mondta Holczhauser András, az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat szervező Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.

Kovács Erika

Fotó: Nagy Lajos/Napló

Böröcz István, a Balatonfüredi Yacht Club ügyvezetője a vitorlázás ünnepének nevezte a tradicionális tókerülőt, ami július 14-én kilenc órakor kezdődött. A résztvevőkre légvonalban 150 kilométer várt Balatonfüred, Balatonkenese, Siófok, Keszthely útvonalon. Az induló 516 hajó közül 365 érkezett célba pénteken délutánig, a legendás hajók közül indult mások mellett a Kishamis, a Tramontana, a Sirocco is. A szabályok szerint 48 óra áll a legénység rendelkezésére, hogy hivatalosan is teljesítsék a Kékszalagot. Pénteken délutánig 365 hajó ért célba. 
A versenyt a Józsa Márton kormányozta kétárbócos, magyar fejlesztésű Raiffeisen Fifty-Fifty rekordidővel nyerte: hét óra 13 perc 21 másodperccel, aki még csütörtökön délután célba ért. Virág Flóra kormányossal a Team Kaáli futott be másodikként a füredi célba, szorosan a nyomában a Prospex-Delta érkezett, Kaiser Kristóf kormányossal. 

A tókerülőn 516 hajó, 2520 versenyző, 26 hajóosztály, 11 külföldi csapat indult, 16 hajó női kormányossal állt rajthoz, nőkből áll a Prosecco Sailing Team. A Fifty-Fifty - egy kétárbócos magyar fejlesztésű katamarán - a saját maga által 2014-ben felállított 7 óra 13 perc 57 másodperces pályacsúcsot döntötte meg 36 másodperccel. A versenyen a Raffica volt a leggyorsabb egytestű, Király Zsolt kormányzásával.
Hatalmas tömeg kísérte figyelemmel a rajtot a füredi mólóról csütörtökön reggel, amikor lehetett látni, hogy kirobbantak a rajtvonalról a katamaránok. Zsúfolásig megtelt a kísérő- és a médiahajó is, melyekről szintén meg lehetett tekinteni a rajtot és egy ideig a viadalt is. 
A parton igazi fiesztahangulat uralkodott, rendkívül érdekes programok, látnivalók várták az érdeklődőket a mólón, a Vitorlás téren és a Tagore sétányon is. Óriás kivetítőkön is lehetett figyelni a hajósokat. 

Szakértők szerint a balatoni tókerülő népszerűsége abban is rejlik, hogy a verseny nyílt, melyen egyszerre vehetnek részt a katamaránok és az egytestű hajók. Míg Európa vizein, például a Garda-tavon, ahol nem nyíltak a versenyek, fogynak a versenyzők, addig nálunk nagy népszerűség és érdeklődés kíséri a viadalt, és meghatározó szereplői lettünk az európai tavi versenyzésnek. Nem beszélve arról, Magyarország beírta magát a világ tavi vitorlásfejlesztői közé. Mint ismert, az első Kékszalagot 1934-ben rendezték meg, akkor 24 hajó állt rajthoz.

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!