Laza

2009.01.30. 13:15

Teszteltük az Opel Insigniát! - Exkluzív fotók a luxusragadozóról

Húszéves sikeres pályafutás után búcsút mond a <em>Vectra</em>, hogy emelt fővel adja át helyét méltó utódjának, az <em>Insigniának</em>, egy olyan autónak, amelyhez már-már érzelmileg kötődünk, annyira egyben van.

Glogovcsan Nikola

Opel Insignia: Érzelmi korszakváltás
Az év autójának választott Opel osztatlan sikert aratott

Az első "lépések"...


Mielőtt elfordítanám a kulcsot, hogy a várva várt első utat megtegyem, feltétlenül körbe kell járnom az autót, hiszen a kaszni ívei, kanyarulatai szinte elkápráztatják az embert. 

A kívül-belül alkalmazott fordított U alakra emlékeztető dizájnelem egyaránt az ajtók oldalán, a hátsó helyzetjelzők vonalvezetésén, a műszerfal felett és a belső kapaszkodókban is megtalálható. A kupészerű lejtő tetőív sportossága sokkal áramvonalasabbá teszi egy átlagos limuzinnál.

A kicsit magas orr-rész új európai gyalogosvédelmi normák bevezetésével magyarázható. Ennek ellenére a nem ékszerű homlok egyben szigort, sportosságot és eleganciát is sugall. Az első és hátsó fényszórók íveit a mai dizájn-elvárások figyelembevétele mellett alkották meg.


Kívülről, belülről elkápráztat
(Fotó: Glogovcsán Nikola)

Miután kívülről kellően megcsodáltuk, ideje beülnünk az autóba. A belső térben körbefutó, a műszerfal feletti, korább említett hosszú U alak tovább fokozza az eufóriát, a beltér szinte körbekerít minket, magába ragad. 

Az előrefelé hajlított műszerfaltető, a finoman adagolt krómelemek, a kellő mennyiségű funkciót ellátó gombok és tekerőszerkezetek mind megfelelnek a mai trendnek és nem utolsósorban a konkurenciával szemben felállított elvárásoknak.

Egy igazán extra ragadozó
 
Az Insignia néhány modellje bővelkedik extrákban. A motoros bőrülésektől az esőérzékelőn és az egyedülállóan szofisztikált fényszóróvezérlésen át, egészen az Opel Eye rendszerig, minden megtalálható. 

Az utóbbi eszközzel többek közt a rendszer a sebességkorlátozást, annak végét, illetve az előzni tilosét – mint három leglényegesebb útjelző – pillanatképek révén beazonosítja, feldolgozza és jelzi a pilótának a megfelelő válaszlépést.
A kulcs elfordításával a 2 literes CDTi dízelmotor töri meg a csendet. Első utam a belváros felé vezet. Mi tagadás, megcsodálják! Elhúzok a járókelők mellett, van, aki kíváncsian szemléli, más felvont szemöldökkel csodálja, magam pedig örömmel nyugtázom, hogy úgy néznek utána, mintha prédára éhes ragadozót láttak volna a horizonton. 

A borongós, esős időben a várost magam után hagyva, a Balaton-part felé veszem az irányt. A 130 lóerős motor egykettőre 100 fölé lendíti a sebességmérő mutatóját. A motor berregése, zajossága teljesen elfogadható, a gyorsítás a kocsi méretéhez, tömegéhez, a motor bejáratlanságának megfelelően teljesít. 


 A beltér szinte körbekerít minket
(Fotó: Glogovcsán Nikola)

Néhány fotó erejéig leparkolok Balatonfüred belvárosában. Csendes, esős szerda délután, kellemes külsejű, idősödő házaspár megszólít, jól szemügyre veszik, csodájára járnak, kérdeznek. 

Új autó vásárlásán gondolkodnak, épp kapóra jöttem, hiszen úgy vélik, hogy éppen egy ehhez hasonló járműre lenne szükségük, biztonságos, tágas, sportosan komoly, korszerű, befér az egész család. Úgy tűnik, az Insignia igen esélyes!
 
Időjárásálló luxus
Egy rövid balatonfüredi kör után várakozva tekintek a Balaton feletti erdős táj szívébe vezető emelkedő út elé. A délutáni tesztvezetés legkellemesebb pillanatai következnek. 

Az Insignia viszonylag erős emelkedő és a téli időjárási viszonyok miatt itt-ott feltördelt úton is kiválóan teljesített. Az emelkedőn a folyamatos gázfröccs hatására az autó megbillenthetetlen, a kátyúk felett légpárnaként siklik, öröm a vezetés. A kormány direkt, éppen csak annyira, amennyire elvárom, a fékezés kifogástalan.


 Vérbeli limuzin (kupé)
(Fotó: Glogovcsán Nikola)

Miután leparkolok, még néhány fotót készítek az új autók jellegzetes illatát árasztó beltérről. Hátraülök, elmélkedem, majd megállapítom, hely bőven, vérbeli limuzin. Csendes ücsörgéssel nyugtázom a nap legkellemesebb élményét, majd fájó szívvel búcsúzom az Opel új üdvöskéjétől, az Insigniától.

A legszerényebb benzines 1,6-os, 115 lóerős változata várhatóan már 4 millió 800 ezer forinttól kapható. A benzines skála a V6-os 280 lóerős motorral zárul, közöttük számos típusból választhatunk. A dízel erőforrással hajtott Opel Insigniák 110, 130, illetve 160 lóerős kivitelben is megvásárolhatók. De ez nem minden: ezenfelül lesz még 1,6-os, turbós, 180 lóerős, illetve EcoFlex változat is, kétliteres turbódízellel, robotizált (hagyományos szerkezetű, de a fokozatokat automatikusan pakolgató) váltóval is.


Glogovcsán Nikola

[email protected]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!