Veszprém

2015.09.30. 09:32

Fitneszpark az erdőben - Játszóterek a szabadban, nem csak gyerekeknek

Veszprém - Évről-évre újabb szabadtéri fitnesz parkokat adnak át hazánkban. Ezzel párhuzamosan pedig egyre többen döntenek úgy, hogy tavasztól őszig a drága kondibérlet helyett az ingyenes szabadtéri lehetőséget használják ki az edzésre.

Szám Dorottya

A szabadtéri mozgás kedvelői több kültéri fitneszpark közül választhatnak Veszprémben. Tavaly novemberben adták át a Megszépül a városom projekt keretében az Erzsébet ligeti szabadtéri edzőparkot a Bakonyi Ház mögött, melynek hosszú távon használható sportszereit elsősorban felnőtteknek ajánlják. A Jutas Vitéz Kilátója mellett ugyancsak lehetőség nyílik a kültéri sportolásra. A komplett pihenőparkban esővédőt, tűzrakóhelyeket, tanösvényt, futópályát és erdei fitnesz játszóteret találunk. Utóbbi helyszínen találkoztunk Jónás Zsolttal, aki rendszeresen futni jár a közelben lévő pályára. A fitneszgépeket azonban csak most próbálta ki először.

- Fontos, hogy össze tudjuk hangolni a munkával a pihenést és szakítsunk elég időt arra, hogy mozogjunk. Ez nem mindig egyszerű. Rendszeresen járok futni, többnyire csoportosan a barátaimmal, de a lábizmok mellett jól esik más izomcsoportokat is megmozgatni. Például a hasizmot, amely nehezen formálható, főleg egy bizonyos kor fölött – mondta lapunknak Jónás Zsolt, akinek elsősorban a haspad és az evezőgépek tetszettek, viszont a szabadtéri eszközök hátrányának tekinti, hogy a súlyterhelésen nem lehet változtatni.

Jónás Zsolt jó lehetőségnek tartja a szabadtéri fitneszt Fotó: a szerző

- Számos lehetőség közül választhatnak a szabadban sportolni vágyók Veszprémben. Sportpályák, ketrecfoci, kerékpárutak és szabadtéri kondiparkok találhatóak a városban. A futók körében népszerű a Séd-völgye, a Kolostorok és Kertek környéke. Itt található a magyar népmesék játszókert, amely a gyerekeket várja. Nem messze innen a Szerelemsziget bejáratánál a domboldalon találjuk az ugyancsak színvonalas Várostrom játszóteret, amely csúszdaparkkal és játszóvárral várja a kicsiket – tudtuk meg Halmay Györgytől, a Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottság elnökétől.

Jobb élettani hatásai vannak fizikai és pszichés szempontból is a szervezetre, ha a szabadban sportolunk, hangsúlyozta Balla György Balatonakali háziorvosa. A szabadtérben végzett mozgás – túrázás, hegymászás, tájfutás – sokkal inkább feltölti az ember szervezetét, és a lelki egyensúlyhoz is hozzájárul, mintha zárt térben mozgunk. A sporteszközök szabadtéri megközelítésekor például jobban biztosított a szervezet oxigenizációja, a napsugarak pedig a D-vitaminellátásban és a csontok erősítésében is segítenek. A szakember azt tanácsolja, amennyiben lehetőség van rá, sportoljunk a szabadban, és lehetőség szerint válasszunk dinamikus mozgásformát. Hozzátette, ha egy statikusabb sportot választunk – például testépítés –, akkor is szerencsésebb, ha minél több mozgásvariációval végezzük a gyakorlatokat. Naponta félórányi mozgás javasolt a felnőtteknek. - Ha egy kicsit elfáradunk és verejtékezünk, az már elegendő megterhelés, és egy idő után már a szervezetünk is igényli a rendszeres testmozgást - mondta a háziorvos, aki úgy összegzett, akár szabadtérben, akár zárt térben, de a legfontosabb, hogy legalább hetente háromszor mozogjunk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!