Gazdaság

2006.06.28. 22:00

Félszáznál több éve élõ karrier

<b>Bikiniben a világ élvonalához tartozunk</b>

Mórocz Zsolt

Nincs már számottevõ különbség a magyarországi toplistás gyártók által kínált és a világ élvonalába tartozó olasz termékek minõsége között. A magyar cégek is külföldrõl szerzik be az alapanyagot, és a tervezõk elképzelései is hasonlóak - mondja Schvarcz Ágnes, az egyik belvárosi üzletház fehérnemûboltjának vezetõje. Tapasztalatai szerint az árak nem változtak érzékelhetõen az elmúlt években a kifejezetten jó minõségû darabok hat- és tizennyolcezer forint között mozognak. Természetesen a piacon nem ezek, hanem a közepes vagy az olcsóbb kategóriájú termékek a legnépszerûbbek, amelyek legolcsóbbja már háromezer forintért megvásárolható. A vevõknek több mint a fele évente új darabot választ, sõt a legjelentõsebb vásárlóerõt képviselõ, húsz-negyven év közötti korosztály tagjai gyakran kettõt is beszereznek egy-egy szezonban.
Az utóbbi idõben nem történt lényeges változás az alapanyagoknál sem az általában tizenöt százalék elasztán, nyolcvanöt százalék poliamid körüli összetétel jól bevált aránynak bizonyult. Bár a pamut viselése jóval egészségesebb lenne, a gyártók tovább-ra sem szívesen dolgoznak vele, mert kevésbé tartós, lágysága miatt hamar elveszíti tartását, ráadásul nem is felel meg a fürdõruhákkal szemben támasztott elvárásoknak, nehezen szárad.
Újdonságot tehát a fazonokban és a színekben érdemes keresnünk, de nagy meglepetésekre ezen a téren sem számíthatunk. Az idei szezon újdonságait mindössze két szín, a csokoládébarna és a korall jelenti, a mintákban pedig a gyümölcs- és virágmotívumok, bár utóbbiak inkább az örök divat kategóriába sorolhatók. A tervezõk a kiegészítõkben láttak nagyobb fantáziát a flitterek, gyöngyök, hímzések különleges hatásúak és egyediek. A formákat illetõen továbbra is a csípõfazon és az oldalt kötõs modellek, valamint a háromszög alakú felsõrész trendi.
Az 1946-ban elõször megbotránkozással, majd egyre nagyobb érdeklõdéssel fogadott bikini népszerûsége évtizedek óta töretlen. Ez az el-adásokban is megmutatkozik az üzletekben tizenöt-húsz százalékkal többet vesznek belõle, mint az egyrészes darabokból. Az egyrészest fõként az idõsebb korosztályhoz tartozók és a szégyenlõsebbek választják, a kínálat azonban hiányos a tervezõk ugyanis évrõl évre megfeledkeznek azok igényeirõl, akik az egyrészes fürdõruhában is a fiatalost keresik. - Örök probléma, hogy nekik nem tudnak megfelelõ darabokat kreálni - mondja szakértõnk. - Az egyetlen újítás ezen a területen az oldalt teljesen nyitott fazon, ami a hazai és a külföldi darabok között is megjelent. A kereskedõk bíznak abban, a tervezõk kreativitása minden vevõi igényt kielégít.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!