ha már unod a strandot

2019.08.11. 07:00

Balatoni panoráma az erdő mélyéről

A Balaton-part környékén több olyan útvonal is található, amit végig járhatunk ha kedvünk van kicsit kiszakadni a városok forgatagából vagy meguntuk a strandolást.

Ezen felbuzdulva egy viszonylag rövidebb szakaszt mutatunk most azoknak, akik szeretnének egy kicsit a természetben kikapcsolódni. Az Alsóörs-Lovas kör erre kiváló lehetőséget nyújt, amely gyalog, kerékpárral és lóháton is teljesíthető a kéktúra jelzését követve.

Kiinduló pontunk az alsóörsi templom volt, innen célozzuk be a Csákányhegyi kilátó és a Királykútat, majd Lovast és visszatérünk a településre is.

Innen indultunk
Fotó: Szauer Annamária/veol.hu

Mivel a faluból indulunk készüljünk fel, hogy a kezdeti szakaszt aszfalton tudjuk csak teljessíteni. Erre nem csak azért fontos figyelni, mert a nyári melegben sokkal erősebbnek érezhetjük ilyen terepen a hőséget, hanem azért is mert a fájós térdűeknek problémát okozhat. Mindezért cserébe viszont már az elején kárpótol minket a kilátás, a szőlőlugasok között gyönyörködhetünk a balatoni panorámában.

Az indulási út eléggé meredek, érdemes a szintkülönbség miatt több időt tervezni rá. Amint beértünk az erdőbe a klíma érezhetően enyhébb, valamint az emelkedők is kisebbek lesznek.

Továbbra is a kék jelzést követve, körülbelül ötven perc alatt érhetünk el a Csákányhegyi-kilátóhoz. Az ide vezető út már igazi, erdei ösvény, ezért érdemes a lábunk elé nézni, köves, néhol csúszós is lehet a csapás.

Fotó: Szauer Annamária/veol.hu

A kilátót a fák között vezető útvonal leágazásánál találhatjuk meg. Érdemes felmenni rá, mert a Balaton és a területet körülvevő erdők pazar látványt nyújtanak. Néhány pad és egy asztal is található itt, így az első pihenőt és étkezést érdemes ide időzíteni.

A kilátás a Balaton felé

Tovább indulva már lefelé vezet az utunk. Itt már néhol az erdő is ritkás, több tisztáson is áthaladunk. Ezeken a részeken ne lepődjünk meg ha haszonállatokba futunk, a környéken ugyanis sok tehenet és birkát tartanak.

Fotó: Szauer Annamária/veol.hu

Csapadékosabb idő esetén jobb ha számítunk rá, hogy az egyenesebb részeken a víz könnyebben megmarad, így több nagyméretű pocsolyán is át kell majd gázolnunk.

Folytatva túránk körülbelül egy óra alatt a környék igazi kis ékszerdobozára bukkanhatunk. A királykút közelségét már jelzi a rendkívül tiszta vizű patak, ami az utunkat keresztezi. A környék kellemes felüdülést nyújt vad növényzetével és nyugodt, csendes légkörével.

Itt is találhatunk padokat és asztalokat, valamint egy tűzrakóhely és egy esőbeálló is a rendelkezésünkre áll, ha hosszabb ideig szeretnénk időzni. A forrásnál emberi fogyasztásra alkalmas, kellemes ízű vizet merhetűnk kulacsainkba.

Fotó: Szauer Annamária/veol.hu

A patak folyását követve haladunk tovább immár Lovas felé. Jól kiépített erdei úton megyünk, a szintkülönbség minimális így könnyed erdei sétával zárhatjuk le az utolsó szakaszt. Elérve a települést a szőlők mellett a külső közúton érhetünk vissza Alsóörsre.

A turistaút összességében egy mozgalmas, nyári erdei programnak tervezhető be, ami akár nagyobb gyerekkel is vállalható. Az út nem mindig könnyű, de a panoráma több helyen is lenyűgöző, ezért is érdemes végigjárni.