szépszámú mezőny gyűlt össze

2019.07.03. 11:00

Idén egynapos lesz a Veszprém Rali

A bajnokság 4. futamát, a 26. Taxi4 Veszprém Ralit tartják a hétvégén, melynek keretében az idei esztendőben is a rali első és másodosztályának futamát rendezik meg hazánk egyetlen murvás versenyén, ami talán a bajnokság legnehezebb hazai ralija.

Juhász-Léhi István

A veszprémi futamok résztvevőit ezúttal is nehéz pályák várják Fotó: Pesthy Márton/Napló

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Lakatos Róbert, a verseny főrendezője a Napló érdeklődésére elmondta, most egy napba (vasárnap) zsúfolva kell 125 kilométer gyorsaságit teljesíteni, ami nemcsak ezért lesz óriási kihívás, hanem azért is, mert az előrejelzések szerint igazi nyár, 30 Celsius-fok lesz a viadal napján.

A veszprémi futamok résztvevőit ezúttal is nehéz pályák várják Fotó: Pesthy Márton/Napló

– Igazi, férfias, sportemberekhez méltó megmérettetést tartogat a verseny! – jelentette ki Lakatos Róbert, aki megosztotta lapunkkal azt is, hogy a kőkemény pályák ellenére szépszámú mezőny gyűlt össze idén is: az ORB-ben 56 páros adta le nevezését, míg a rali2-ben 24-en lehetnek. A 80 fős mezőnyben izgalmas csaták várhatók, elég csak az ORB mezőnyébe néhány év után erre a hétvégére visszatérő Benik Balázsra gondolni, aki ugyan egy kellemes családi hétvégeként aposztrofálta a 26. Taxi4 Veszprém Ralit, ám aki ismeri, tudja: nem végiggurulni érkezik az itteni murvára. De Botka Dávid is rajthoz áll egy Skoda Fabia R5-tel, aki amúgy nem a magyar bajnokságban gyűjtögeti a pontokat. Ugyanakkor a pápai Klausz Kristóf is itt lesz, aki eddig külföldön ment többnyire kisebb autókkal, ezúttal egy nagyon komoly versenygéppel próbál szerencsét.

A négy gyorsasági szakaszból a nézők számára elsősorban a Jutaspuszta–Kislőtér szakasz ajánlott (nem árt tudni, hogy a szakasz belépőjegy megváltása után látogatható), Jutaspuszta irányából, ahol háromszor (!) lesz látható a mezőny, míg a többi gyorson két alkalommal suhannak el a versenyautók. Fontos még tudni, hogy a Nagylőtér, hajmáskéri gyorsasági nem látogatható, míg Várpalota déli része igen. Fontos, hogy a szervizpark és versenyközpont a Veszprém Arénában és annak parkolójában lesz, mint ahogyan a cél­ceremónia is: utóbbi a tervek szerint az ORB-nek vasárnap 18.12 perckor, de a rali2 eleje már korábban beér, valamivel háromnegyed öt előtt. Azért is előbb érkeznek a pilóták, mert az ORB-re kilenc gyors vár, a másodosztály viszont öt szakaszt teljesít majd.

A verseny főrendezője beszélt a kvalifikációról is, ami egy viszonylag új szabály, mindössze harmadik éve van Magyarországon. Ezt szombaton kora este rendezik meg Királyszentistvánon, és óriási jelentősége lesz, hiszen az egész verseny rajtsorrendjét fogja meghatározni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában