Hírek

2009.01.23. 03:29

A szolgáltatók állták a fagyot

<b>Siófok, Veszprém</b> - A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. és a Bakonykarszt Zrt. rendszerében nem okozott problémát a nagy hideg. A fogyasztók egy része azonban nem úszta meg a fagykárt.

Németh F. Bernadett

Pedig a szolgáltatók honlapjukon, tájékoztató lapjukban is közzéteszik hasznos tanácsaikat, miként lehet megvédeni a vízműveket a fagytól. 

A bejelentési dömping tavasszal indul meg, tudtuk meg Jankó Gábortól, a DRV pr-vezetőjétől. Főként az idényfogyasztóknál jelent problémát a fagykár, akik kevesebb gondot fordítanak ingatlanjaikra. 

Ők általában az első melegebb hétvégén, húsvét környékén veszik észre és jelentik a kárt a szolgáltatónál. Azért a fagyok idején is érkeztek bejelentések a DRV-hez, bár nem több, mint más, hasonlóan hideg időkben.

Jó tudni, hogy ha a vízmérő fagy el, azt a szolgáltató kicseréli a fogyasztó költségére, de ha az ivóvízvezeték, azt a tulajdonosnak kell megjavíttatnia. 

Ilyenkor kérheti a fogyasztó, hogy ne kelljen csatornadíjat fizetnie, de csak akkor, ha bizonyítani tudja, hogy a víz nem a csatornába folyt el. Kérelmet kell írnia a szolgáltatónak, melynek szakembere a helyszínen tájékozódik a történtekről. Ez mindkét szolgáltatónál így van.

A DRV saját műveiben nem okozott kárt a fagy, mondta végül Jankó Gábor, hiszen a cég ennél hidegebb időkre is felkészült.

Radács Attila, a Bakonykarszt Zrt. műszaki igazgatója hasonló helyzetről számolt be: a cégnél nem okozott gondot az év eleji hideg, a fogyasztóktól pedig kevés bejelentést kaptak. A legtöbbször a mérőóra elfagyására panaszkodnak, ami azért fordulhat elő, mert a tulajdonos nem jól szigeteli az aknát.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!