Elektromos járművekkel tehetünk a környezetért

A céges autóflották felelnek a teljes közúti károsanyag-kibocsátás feléért Európában – mutat rá az EY és az Eurelectric 16 iparágból 600 flottát elemző közös kutatása. A vállalatoknak el kell kötelezniük magukat az elektromos meghajtás mellett, hogy a kontinens képes legyen teljesíteni fenntarthatósági céljait.

Laskovics Márió

A hazai autóflottákon is múlik, hogy fenntarthatóvá válik-e Európa

Fotó: Pixabay

A közúti közlekedés felel az üvegházhatást okozó európai gázkibocsátás közel negyedéért, amiben az autóflottáknak is meghatározó részük van. A jelenleg forgalomban lévő, 63 millió flottaautó a kontinensen robogó összes jármű 20 százalékát teszi ki, ezek azonban legalább kétszer annyit futnak az utakon, mint a magánhasználatban lévők. Ennek következtében az Európa-szerte levezetett távolságok 40 százalékát így teszik meg, tehát a teljes közúti károsanyag-kibocsátás felét céges flottaautók juttatják a levegőbe, derül ki az EY (Ernst & Young Global Limited gazdasági társaság) sajtóközleményéből.

Az EY az Accelerating fleet electrification in Europe című tanulmány keretében 600 flottát elemzett 16 iparági szegmensben az elektromos autózásban rejlő lehetőségek felméréséhez. A kutatásban együttműködő partner volt a több mint 30 országban jelen lévő Eurelectric (Európai Villamosenergia-társaságok Együttműködési Szervezete). A tanulmány szerint a vállalatoknak kiemelt felelősségük lesz abban, hogy Európa 2030-ra képes legyen 55 százalékkal csökkenteni szén-dioxid-kibocsátását az 1990-es években mért értékekhez képest.

A hazai autóflottákon is múlik, hogy fenntarthatóvá válik-e Európa
Fotó: Pixabay

Az elektromos autók népszerűsítése érdekében adott állami és önkormányzati támogatások, a forgalmazóknál kiharcolható mennyiségi kedvezmények, valamint a beszerzők által előre meghatározható megtérülési mutatók segítik a társaságokat abban, hogy utat nyissanak az elektromos járművek tömeges elterjedéséhez. A következő években az így megszerzett tapasztalatok, a speciális elektromos infrastruktúra bővítése és fejlesztése a magánszektorban is felgyorsítja a járművek elektromos meghajtásúvá tételét.

– Ahogy világszerte, úgy Magyarországon is folyamatosan halad előre a szabályozás, valamint az e-mobilitás elterjedéséhez szükséges állami és magán-infrastruktúrák, például az elektromos töltőállomások kialakítása. Bár hazánkban a flottaüzemeltetés csak az utóbbi években indult gyors fejlődésnek, az elektromos meghajtásra való áttérésben nálunk is kulcsszerep jut e szegmensnek. A lehető leghatékonyabb váltáshoz a döntéshozóknak számos körülményt kell figyelembe venniük céges járműveik beszerzésénél a töltési távolságok kalkulálásától a saját energiaforrások kialakításáig, amihez szükség lehet külső szakértő bevonására is – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások területének partnere.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!