Fűszerezik a piacot - A krízis főleg a kis- és középvállalkozókat irtja

Pápa - Az élelmiszerpiac általános zsugorodása ellenére volumenben és árbevételben egyaránt sikerült növelnie teljesítményét a Böllér Kft.-nek.

Tremmer Tamás

A pénzügyi és hitelválság jelentősen megrostálja a gazdaság szereplőit. A krízis elsősorban a kis-, és középvállalkozók körében pusztít. Éppen ezért örömteli, ha van olyan cég, amelyik a szűkülő vásárlóerő mellett is képes volt megszilárdítani pozícióját, mi több, fejlődött.

Az 1991-es megalakulása óta folyamatos növekedést produkál a pápai Böllér Kft., egyre több piaci szegmensben vetették meg a lábukat. Alaptevékenységük a bélfeldolgozás, a természetes és műbelek értékesítése, tájékoztatott Pethő Zoltán ügyvezető igazgató.

A házi disznótoros fűszerkeverék családot 1999-ben mutatták be, amivel 2000-ben Foodapest újdonság díjat nyertek. Ha már elindultak a fűszerek útján, 2005-től beleerősítettek.

Piacra léptek az új Laci bácsi fűszerkeverék családjukkal, majd előrukkoltak a varázspácaikkal, alapfűszerekkel, étel alapokkal, aztán jöttek az édesipari termékek. Legutóbb pedig a húsipari (nagyüzemi) fűszerkeverék gyártást erősítették, fejlesztették tovább.

A piaci térnyerés mellett idén ismét váratlan, ugyanakkor megalapozott újdonsággal álltak elő. Háromnegyed éves előkészület után, változatlan tulajdonosi szerkezet mellett, idén  január 1-től átalakították a szervezetet. A Böllér Kft. - mint anyacég - mellett létrehoztak négy kisebb - két termelő, két kereskedő - társaságot.

Az ügyvezető igazgató kifejtette, ettől a  lépéstől hatékonyabb és eredményesebb munkavégzést remélt. Eredményeként  erőteljesebb lett a személyes érdekeltség, jobb a készletgazdálkodás. A kisebb szervezet áttekinthetőbb, pontosabban látják, egy-egy terület mennyire eredményes, a vevőikkel pedig közvetlenebb kapcsolatot tesz lehetővé.

Az átalakítás költségekkel járt ugyan, de többet hozott a konyhára, mint amennyit vitt. Miközben a piaci környezet romlott, volumenben és árbevételben egyaránt sikerült növelniük teljesítményüket. A tavalyi évben 1,8 milliárd forintos árbevételt értek el, idén együttesen elérik a kétmilliárdot. A zsugorodó piacon valaki(k)től elvettek egy-egy tortaszeletet...

Nem is lehet kérdés: megérte-e változtatni? Pethő Zoltán kifejtette: csak egy utat tudnak járni, éppen ezért nem tudhatja, mi lett volna, ha marad a régi felállás. Mindenesetre a számadatok azt igazolják, jó döntést hoztak. A kollégákat motiválta az átalakítás, a munkavégzésnek pedig új lendületet adott.

Mi lehet a titkuk? Pethő Zoltán szerint nincs ilyen. Mindennek alapja a jó csapatmunka. Talán a vetélytársaiknál jobban tudtak alkalmazkodni a megváltozott helyzethez, az is lehet, jobban akarták a sikert, mint a többiek.

Mindehhez persze az is kellett, hogy stabil beszállítói háttérrel rendelkeznek, amire bármikor tudtak támaszkodni. A jelen eredményeikben 18 éves munkájuk fekszik, a vevőkörük tudja, hogy számíthatnak rájuk: gyorsak és rugalmasak.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!