Lacetti: Csak egy kis törődésre vágyik

2020.06.06. 20:00

Nem szántja fel az aszfaltot, de megbízható és olcsó a fenntartása

Fotóriporter kollégánk, Balogh Ákos egy 2005-ös évjáratú, 1,4-es benzinmotorral szerelt Chevrolet Lacetti – hamarosan kiderül, boldog-e, de az biztos, hogy – tulajdonosa. A dél-koreai verdáról beszélgettünk vele.

Juhász-Léhi István

A Lacetti nem árul zsákbamacskát: azt nyújtja, amit várunk tőle

Fotó: Balogh Ákos/Napló

– Használtan vettem, tízéves volt akkor az autó – mesélte Balogh Ákos. – Spóroltam rá, ezért akkor ki tudtam fizetni a Lacetti teljes vételárát. Szűk egymillió forintban gondolkodtam, ami behatárolta a lehetőségeimet. A családi autónk egy ezer köbcentiméteres Chevrolet volt, így szó sem lehetett hasonlóról, viszont a márkával semmi gondom nem volt, sőt! – fűzte hozzá.

Fotó: Balogh Ákos/Napló

Körülnézve a piacon Veszprémtől nem is messze, Felsőörsön találta meg a Lacettijét Ákos. Egy idős házaspár árulta a gépkocsit, akik csak azért adták el, mert az úr már nem tudott kiszállni az alacsony építésű autóból.

– Gyönyörűen karban volt tartva, és mindössze 118 ezer kilométert olvashattam az órájában. Szerencsém volt – vallotta be a fotós. – Igazi megkímélt „nyugdíjas autót” vettem, mely teljesen ki volt takarítva, minden rendben volt rajta, a motorjától kezdve a kasztniig. Persze elvittem egy szerelőhöz, aki megerősítette az általam látottakat, az autó a korának megfelelő műszaki állapotban volt. Nem kellett költenem rá – jegyezte meg Ákos. Mint mondta, a Lacetti azt a régi, megbízható chevrolet-s szintet nyújtja, amit elvárunk tőle. Az autó egyébként nem fogyaszt jól, és nem is nagyon megy.

– 8–9 litert fogyaszt, és bevallom, igazán nem is kényelmes. De bárhová elvisz. Egyszer hagyott cserben, amikor a gyári termosztát tönkrement – árulta el a Napló fotóriportere, aki nem mellékesen közel két méter magas, de jól elfér a járgányban. Kilát belőle, nem zavarja a B oszlop. Igazán sem jót, sem rosszat nem tud mondani erre a Chevire. Úgy fogalmazott: „tudja, amit tudnia kell”.

Fotó: Balogh Ákos/Napló

– Az autó csomagtartójában szállítottam 300 kilós alkatrészt is, de kibírta. Egyetlen dolog nem működik az autóban, mégpedig a külső-belső szellőztetés átváltója, amely valahol kontaktos. De mondok egy típushibát is. Az országúti fényszórónak a műszerfal mögött van elrejtve az elektromos csatlakozása, ez teljesen hozzáférhetetlen. Erre azért kellett rájönnöm, mert egy éjszakai közlekedés alkalmával felkapcsoltam, és ezzel a lendülettel elment az összes világítás az autón. Kiderült, hogy a csatlakozó kontakthibás, tulajdonképpen a gépkocsi rázkódásától tönkrement

a csatlakozó – mutatott rá Balogh Ákos.

A Lacetti nem árul zsákbamacskát: azt nyújtja, amit várunk tőle
Fotó: Balogh Ákos/Napló

– Jelenleg 220 ezer kilométer van az autóban, amely napi használatban van. Összességében pozitívak az érzéseim a járgányról, hiszen a kötelező törődésen kívül nem igényel mást a Lacetti. Jó értelemben véve igénytelen jármű, melyet úgy viszek műszaki vizsgára, hogy semmit nem kell javítani rajta. Most már persze elfáradtak a lengéscsillapítókon a gumiharangok és elkezdtek rozsdásodni a küszöbök, de hát 15 éves az autó. Ugyanakkor az is biztos, hogy 95 lóerővel jár „némi” kompromisszum előzésnél – hangsúlyozta Ákos.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában