2019.03.16. 11:40
Gyakorlás a lakótelepi parkolóban – kell-e félteni autónkat a tanulóvezetőktől?
Olvasónk, aki Veszprém egyik legnagyobb lakótelepén lakik, értékes autót vett nemrégiben. Elmondása szerint többször elhűlve tapasztalta, hogy csak millimétereken múlt, hogy a parkolóban gyakorló tanulóvezetők kárt okozzanak a kocsijában.
Forrás: pixabay.com
Olvasónk nem érti, a rutinpálya helyett miért a zsúfolt lakótelepi parkolókban kell a tolatást megtanítani a tanulóvezetőknek, amikor sokszor olyan szűkek a szabadon hagyott helyek, hogy egy profi sofőrnek is becsületére válik beállni. Szerinte sokkal alkalmasabb lenne erre a célra valamelyik szellősebb része a városnak, ahol kisebb eséllyel okozhatnának kárt. Arról nem is beszélve, hogy délután öt óra körül, amikor megindul a lakótelepeken a parkolóhely-vadászat, igazán zavaró tud lenni egy ki-be tolatgató tanulóvezető.
Tóth Zoltán, az egyik balatonfüredi autósiskola vezetője igyekezett megnyugtatni olvasónkat:
- A tanulóvezetők kilenc óra alapoktatás és rutinpályán való gyakorlás után mehetnek ki a városi forgalomba, persze a kilenc óra lehet több is, ha az oktató úgy ítéli meg, hogy a tanuló még nem eléggé felkészült erre. Régebben a tanulóknak a rutinpályán kellett teljesíteniük a vizsga egyik felét, azonban szerintem sokkal életszerűbb, ha egy parkolóban, autók között gyakorolnak, mint egyszerűen a rutinpálya oszlopai között.
Ezenkívül ne felejtsük el, hogy az oktató ugyanúgy félti az autóját, neki sem érdeke kárt okozni sem a saját, sem mások járművében, és természetesen azonnal közbeavatkozik, ha a tanuló esetleg egy ügyetlenebb mozdulatot tenne.
Tóth Zoltán azt is hozzáteszi, hogy a pályafutása alatt még nem találkozott olyan káreseménnyel, amit tanulóvezető okozott volna, és abban is egészen biztos, hogy a város utcáin sem látni sérült oktatókocsit.
Ha azonban mégis bekövetkezne egy olyan baleset, amelyet tanulóvezető okoz, azt természetesen az oktató jármű kötelező felelősségbiztosítására rendezik – erre azonban tudomása szerint még nem volt példa.