tapolca-szigliget

2019.01.07. 20:00

Új nyomvonalon épülhet meg a régóta várt kerékpárút

Feny­vesi Zoltán országgyűlési képviselő a Naplónak adott nyilatkozatában méltányolja, hogy a Tapolca és Szigliget között tervezett kerékpárút megvalósítása érdekében bizakodásra okot adó folyamat indult el.

Tóth B. Zsuzsa

A kerékpárút megvalósítására a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében kapott támogatást a város. Korábban már elkészült egy terv a nyomvonalra, azonban időközben azt a körülmények felülírták, hiszen emelkedtek az alapanyagárak, a kivitelezési költségek. A megvalósítástól azonban nem áll el a konzorcium, amelynek tagjai az érintett települések: Tapolca, Raposka, Hegymagas és Szigliget. A Kerékpáros Magyarország Szövetség is bekapcsolódik a munkába, szakmai segítséget nyújt ahhoz, hogy az elnyert 414 millió forintos támogatási összegből megvalósulhasson a projekt. A szövetség minden lehetséges módot megvizsgál arra nézve, hogy a legoptimálisabb nyomvonalat alakíthassák ki és a legmegfelelőbb technológiával készülhessen a kerékpárút. A tervek szerint az Tapolcáról először Kisapáti irányába vezetne, a Szent György-hegyet annak északi oldaláról kerülve meg érné el Raposkát, majd az úgynevezett középúton Hegymagast és a falu végétől a Tapolca-patak partján Szigligetet.

Amint azt még a nyáron mutatta Bolla Albert, a kerékpárút Raposka belterületén is áthalad. Részben a már meglevő utak – mint a falu főútja is – felhasználása csökkenti a költségeket Fotó: Tóth B. Zsuzsa/Napló

– Amennyiben semmilyen módosítás nem történik már, abban az esetben is csak 2020 nyarának közepére várható az átadás. Oláh Gábor, a TOP-pályázatokat felügyelő államtitkár biztosított arról, hogy a korábban megtervezett nyomvonal változtatásait elfogadják majd, ha azt a szakértők is megfelelőnek találják. A közbeszerzés ebben az esetben év elején elindulhat – mondta Fenyvesi Zoltán. A konzorcium elnöke Raposka polgármestere, Bolla Albert, aki elmondta lapunknak, hogy a költségeket csökkenti például, hogy nem kell kisajátításra költeni, és bizonyos területeken nem építenék ki a nyomvonalat, hiszen az meglévő utakon haladna.

– Tapolca és a Kisapáti Paptelep között, valamint Raposka és Hegymagas közigazgatási területén csak felfestés, sebességkorlátozás jelezné a kerékpárutat, a többi részét kell kiépíteni. A kivitelezés során a szokásosnál vékonyabb, de erősebb alapot és fedőréteget adnánk az útnak, speciális, hazánkban még kevésbé ismert technológiával. Hiszen egyes, mezőgazdasági műveléssel érintett szakaszokon a mezőgazdasági gépeket is el kell majd bírnia az útnak. Nyomvonal szempontjából ez a lehetőség tűnik elfogadhatónak. A százszázalékos támogatottságú pályázat összegéhez önerővel nem kell hozzájárulniuk a településeknek – mondta Bolla Albert.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában